środa, 27 lipca 2011

Incivek (telaprevir) skutki uboczne

Rejestracja nowych leków w Europie, o których pisałam tutaj, z pewnością nastąpi w tym roku. Oczywiście coraz więcej Polaków i to nie tylko w terapiach eksperymentalnych, będzie miało możliwość leczenia się Incivekiem. Dla zainteresowanym przyklejam ciekawe zestawienie procentowe "nowej i starej terapii".

Oto tabelka porównująca skutki uboczne podczas terapii dwuskładnikowej: rybawiryną i interferonem a leczeniem trójskładnikowym z telaprevirem. Dane te zawierają tylko te efekty niepożądane, które były co najmniej 5% wyższe w porównaniu z terapią standardową





Legenda: Rash – wysypka, Fatigue- zmęczenie,Pruitus- świąd,Nausea- mdłości, Diarhea – biegunka ,Vomiting- wymioty,Hemorrhoids- hemoroidy,anorectal discomfort -Dyskomfort w okolicy odbytu,Dysgeusia – zaburzenia smaku, anal pruitus -Świąd odbytu

W odniesieniu do Telapreviru zwraca się przede wszystkim uwagę na możliwość reakcji uczuleniowych, głównie alergii skórnych, swędzenia oraz pieczenia w okolicy odbytu, często w powiązaniu z hemoroidami. W obrazie krwi u leczonych osób oprócz niedokrwistości , stwierdzano znaczne podwyższenie bilirubiny i kwasu moczowego.

źródło:

http://hepatitiscnewdrugs.blogspot.com/2011/07/hepatitis-c-drug-incivek-telaprevir.html

7 komentarzy:

  1. zniosłabym wszytkie te dokuczliwości nawet "anal pruitus":))żeby tylko mieć chcoć szansę na wyleczenie . Czywiesz jakie to straszne dla mnie kiedy wiem ,że lek jest na wyciagnięcie ręki a jednocześnie dla mnie niosiągalny ! czemu to mi musiała się dostać ta sarkoidoza w zestawie :((

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę przykro mi roxanno.
    Ja jestem ciut sceptycznie i to właściwie coraz bardziej ustawiona do tych nowości. One tak naprawdę zweryfikują się w klinice, jeśli chodzi o skuteczność leczenia.
    Mam nadzieję że jednak coś wymyślą, poza tym interferonem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Już za swędzenie w d..... przepraszam ale dziękuję! ;))) Ledwo znoszę swoje interkowe objawy. Roxanna trzymaj się dzielnie, moje wyrazy współczucia. :( Trzymam kciuki za Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co wiem ,to tylko na genotyp 1 dla reszty to nie znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam terapie 3 lekową ,incicio,rybaviryna I zastrzyk,jestem leczona za darmo ale niestety nie w polsce tylko w anglii,W polsce nie przyznano mi leczenia w ramach nfz. Objawy sa takie jak powyzej z tygodnia na tydzien inne,raz swiad,w drugim tygodniu mdlosci ale alat spade,i to sie liczy.Mialam przed leczeniem 78 a teraz po 5 tygodniach 24 alatu,mam nadzieje ze sie uda

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dzis dostalem swoja pierwsza recepte na koktajl. Calkowicie za darmo ale tez nie w PL, mieszkam w Dortmundzie i od momentu pierwszej wizyty do dzis minely 3 miesiace. Szlak mnie trafia jak widze co sie dzieje w naszym kraju. Nie dosc ze tyle trzeba czekac to jeszcze nie wszystko refundowane. Dlaczego reszta Europy potrafi???
    Powodzenia dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pare lat po terapii 3 lekowej i wyzdrowialam lecz tak naprawde nie wiem czy sa jakies skutki uboczne po kilku latach od leczenia wszystkie dolegliwosci w czasie brania opisane to nic czlowiek w czasie terapii czuje sie taki upodlony bo nie jest w stanie nic kontrolowac czulam sie jakbym brala chemie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń