środa, 6 kwietnia 2011

Podświadomość o czym nas informuje?



Pragnę się podzielić kilkoma przeżyciami które miały miejsce podczas terapii a za które bezpośrednio w mojej ocenie odpowiedzialna jest podświadomość i wewnętrzna wizualizacja tego co się dzieje z moim organizmem.

Otóż nie jestem zbytnio sensoryczną osobą, rzadko mi się śnią sny ważne a tym bardziej takie które zapamiętuje. W czasie dotychczasowego leczenia miałam kilka razy następujący sen: na moim ciele pojawiały się szare cieknące zmiany, wiedziałam że muszę się pozbyć szarej mazi, w prozaiczny sposób wycisnąć ją z mojej skóry. Sny takie pojawiają się tylko gdy wchodzę na większe dawki leków, co może mieć oczywisty związek z wpływem interferonu i rybawiryny na moją psychikę . Specyficzne jest to że moja podświadomość generuje najczęściej obraz zmian pojawiają się na prawym boku na wysokości żeber. I żeby było śmieszniej dużo wyżej niż jest położona sama wątroba.

Bardziej jednak zdziwił mnie inny obraz, który pojawił się po kilku tygodniach leczenia. Było już późne lato, a ja we śnie przeniosłam się w mroźną słoneczną i śnieżną zimę. Opatulona i ciepło ubrana, wychodzę z domu i rozpościeram szeroko ręce, oddychając pełnią piersią. Upajam się świeżym mroźnym powietrzem i tym że przyjemnie krąży w moich płucach. Ta euforia z marzenia sennego, która towarzyszyła mi podczas wykonywania tak oczywistej czynności, pozostała i po przebudzeniu. Wtedy jeszcze nie miałam świadomości że moje wyniki krwi są tak złe. O tym dowiedziałam się kilkanaście dni później. Hemoglobina spadła mi właściwie do poziomu w którym lekarze mogliby przerwać mi terapię. To był pierwszy tak duży spadek a poprzedzał go ten wiele mówiący sen.
Czy tego chcemy czy nie jednak nasza podświadomość komunikuje się z nami, informując nas o stanie naszego organizmu, tylko czy potrafimy prawidłowo odczytać te sygnały?


"Podświadomość jest innym stanem umysłu, niż świadomość. Zadaniem podświadomości jest kierowanie mechanizmami ciała za pomocą mózgu."

"Umysł podświadomy informuje umysł świadomy, że pojawiły się nowe dane, zgodnie z którymi należy działać."

"Głównym zadaniem podświadomości jest ochrona nas samych. Ta część psychiki jest zawsze czujna i gotowa do pracy, obojętnie czy śpimy, czy nie"


Cytaty pochodzą ze strony Grzegorz Halkiewa http://www.neurolingwistyka.com/podswiadomosc.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz